pembebasan bebanan...

15 Oktober 2009
tinggal lagi 1-2 minggu untuk dihabiskan aku punya final part 5 ni..
tapi masih banyak lagi yang aku perlu buat..
terlalu rumit untuk aku mmbuat smua itu dalam masa yg sangat singkat..
mmbuat photoshoot adalh perkara yg paling rumit..
sbb ia memerlukan satu ketelitian didalam membuatnya...
aku pula bukan mempunyai kepakaran di dalam photography ni..
hanya pertolongan rakan2 yang akan membuatkan aku lebih tahu..
aku juga tidak ada satu kepakaran di dalam mencari seseorang model..
model untuk pakaian aku..kesemua model yang diperlukan adalah bersaiz xl keatas..
cukup sukar untuk aku mencarinya....
aku pula jenis yang cukup malu untuk berhadapan dengan orang lain selain dr family n friend..
tp akan aku cuba untuk kuatkan diri ini untuk aku berdepan semua itu..

pakaian yang akan dibuat nnti adalah pakaian yg lain dri yang lain..
kerana ia lukisan tangan sepenuhnya..
lain dr lukisan batik kerana ia menggunakan sepenuhnya tangan..
lukisan yang dibuat nnti menggunakan motif yang berunsurkan ketimuran...
aku sebenarnya cukup malas nk buat benda2 ni..
tapi aku kuatkan juga diri ini untuk ak membuat benda2 itu..
kerana kemasukan aku ke bidang grafik ini adalah untuk aku mempelajari bahagian advertising..
bidang yang sangat aku minati...bidang yang lebih santai..
kerana aku tidaklah power dalam melukis jika aku masuk ke bidang animation..
kerana aku lebih meminati penggunaan komputer dr manual..
mungkin kerana Tuhan memberikan aku kelebihan di dalam penggunaan komputer..
tetapi aku akan cuba untuk menguasai penggunaan tangan..
supaya tidak kekok dalam memasuki industri nnti..
aku juga meminati profession lecturer..
tpi aku tidak mempunyai kelebihan di dalam profession itu.
kerana aku tidak pandai dalam mengajar org..
walaupun aku suka ajar org..tp tidakle power..

berkenaan diriku ketika ini pula...
aku didalam satu dilema yang sangat besar..
tidak aku tahu apakah dilema tersebut..
aku sedang mencari dilema itu..
cukup sakit apabila memikirkan dilema tersebut..
tetapi akan aku cuba mengurangkan kesakitan itu..
kerana jika aku terus menerus memikirkan dan menyimpannya..
diri ini akan menjadi lain..lemah dan tidak bermaya...
dan juga menjadi mcm separuh giler..aku tidak mahu menjadi sbegitu rupa..
cukuplah aku giler dengan kerja2..jgn ditmbh lagi dengan giler yg aku sendiri tidak thu..

cukupla untuk hari ini..
lain hari plak aku memberikan coretan bersahaja..

minda terasa berat, jiwa menjadi kacau bilau dan hati menjadi sekecil zarah..

0 comments:

Catat Ulasan