minda berterbangan...

04 Oktober 2009
pada hari ini aku tidak berbuat apa2 pun..
kecuali bawa barang yang aku ingin buat dalam kelas..
selebihnya bka internet n on9..
itulah keje aku hari ini..
sbb aku punya kerja masih lagi ada masalah..
masalah berkenaan pakaian yang akan aku contengkan..
masih lagi tidak menepati piawaian semasa 9002:1
baju yang diperlukan adalah lebih besar..
tp yang aku beli masih lagi tidak dapat memuaskan hati pensyarah..
jadi aku terpaksa untuk berulang alik skali lagi ke SP..
untuk mencari pakaian yang lebih sesuai dengan aku punya produk...
jika ikutkan hati malas nk datang dah...
tp disebabkan telah berjanji dengan pensyarah..terpaksala aku datang juga..
walaupun lwt hampir 1 jam..
tp yang syoknya still dapat sign attendance..

yang paling penting adalah dapat melihat wajah kawan2..
kawan2 adalah organn yang paling penting di negeri kedah ini bg aku..
kerana hanya kawan2 saje yang dapat membantu..
kerana family berada jauh di mata..
hanya kawan2 saje yang dapat memberikan semangat berterusan kepada aku..
terdapat juga kawan2 yang sangt istimewa..
kawan seperti inilah yang dapat memberikan semangat yang jitu..
untuk aku meneruskan pengajian aku ini...
kawan yang istimewa ini jugalah yang memberikan aku kehidupan yang baru..
ketika ini aku telah menemui seorang dua kawan yang boleh memberikan makna kepada aku...
penemuan yang tidak disangka2 ini memberikan aku penanda aras dimana aku sebenarnya..
adakah aku masih lagi dialam khayalan atau realiti...
mungkin Tuhan ingin memberikan aku satu peluang untuk aku merasai nikmat itu..
nikmat yang tidak pernah kurasai selama ini...
terus terang cakap tidak ku pernah merasai perkra sebegini...
walaupun dah hampir 23 tahun umurku..
tapi tidak pernah kurasakan benda2 begini...
adakah hatiku telah terbuka untuk menerima perkara itu..
kerana selama ini ia tertutup rapi tnpa diusik.
dan kini ia telah dikacau oleh seorang dua yang mampu mengoncangkan hati ini..

pada aku benda itu lumrah dunia..
sesiapa pun akan merasainya..
cuma masa sahaja yang menentukan bila ia akan berlaku..
dan bagi aku kini sudah terpancar cahaya tu kepada aku..
cahaya yang berunsurkan kecintaan yang padu..
katakan lah aku ni jiwang..tetapi ini yang aku rasai..
sudah lama terperap didalam hati ini..
dan kini ia terburai sudah..

sekian sahaja nukilan malam ini..
esok lusa benda yang lain plak...

minda terasa berat, jiwa menjadi kacau bilau dan hati menjadi sekecil zarah..

0 comments:

Catat Ulasan