kerana...

02 Oktober 2009
setiap saat bermain2 benak fikiranku..
satu wajah yang cukup berseri..
wajah yang sangat menceriakan
wajah yang mendamaikan hati aku..
wajah yang memberikan aku ilham..
ia menyerikan kehidupan aku ini..
kehidupan yang membuatkan aku lebih berharga..
kehidupan yang memberikan aku kekuatan..

wajahnya juga sering bermain2 diminda aku..
dan juga didalam mimpiku...
seringkali juga terpampang di dada awan senja..
dan lebih penting acap kali beraksi di hati aku..
tidak ku tahu apakan itu..
aku tidak tahu krana pertama kali terjadi begini..
walaupun aku sudah meningkat usia yg matang..
tetapi ini perkara yang sangat asing bagiku..
katalah aku hipokrit dengan ayat diatas..
sbb ia benda yang sangat baru kepada aku..
walaupun umurku dah lebih 20tahun..
tetapi perkara sebegini membuatkan aku bengong seketika..
hendak bertanya terasa malas..
hendak diam terasa bergelora..
hendak kuat terasa lemah semangat..
aku masih lg memikirkan apa yang terbaik buat diriku..

lirisan ini mmbuatkan aku tk keruan..
otak menjadi semakin mereng..
hati semakin berdebar-debar bila menghampirinya..
apabila hampir terasa gembira..
apabila berbicara terasa mcm nk lompat bangunan..
tk daya aku memikirkannya..

adakah ini dinamakan love..
walaupun org kata muka aku ganas tp hati berbunga..
aku buat2 tak endahkan saja..
kerana dalam diri setiap manusia ada cinta..
cinta kepada Ilahi, Rasul,keluarga,mak ayah dan juga orang istimewa..
cintalah yang akan membuatkan kita kuat, semangat dan berdaya..
cinta juga memberikan kita idea dan juga pemikiran yang baik..
dan cinta juga akan membuatkan kita bahagia..

minda terasa berat, jiwa menjadi kacau bilau dan hati menjadi sekecil zarah..

0 comments:

Catat Ulasan