mula belajar balik..

26 September 2009
setelah seminggu beraya di kg..
tiba masanya untuk kembali belajar..
masih ada 3-4 minggu lagi untuk belajar pada sem kali ini...
sem depan ada 6 bulan lagi untuk belajar..
lepas tu grad ar..bukan senang nok tempuhi 6 sem di negeri org..
terlalu banyak dugaan yang perlu ditempuhi..
terlalu banyak duit yang perlu dikeluarkan...
terlalu banyak keringat yang dicurahkan..
terlalu banyak jasa2 yang harus diingati setelah grad nanti..
jasa ibubapa yang berkorban duit dan keringat untuk memberikan aku yang terbaik..
jasa pensyarah yang memberikan aku ilmu yang aku perlukan..
jasa kawan2 yang banyak membantu aku dr segi pelajaran dan idea..

tiba di negeri darul aman pada pukul 5 pgi tadi...
membuatkan aku terasa terkejut dengan kehadiran aku di kedah ini..
walaupun dah 2 tahun duk kat sini..
tapi keriangan raya masih lagi terasa...
macam tak puas lagi raya...hanya seminggu..
walaupun dah tak kutip duit raya..
tapi kemeriahan raya masih lagi dapat dirasai..
tpi kemeriahan yang dihargai dengan cara orang dewasa plak..
aku skrg dapat merasai mcm mana org dewasa meraikan hari raya..
time budak2 dulu hanya fikir duit sahaja..hehehe..
skrg baru tahu mcm mana perasaan raya org dewasa...

esok akan brmula balik perjuangan menghadapi final untuk sem 5 ini..
perjuangan yg akan menentukan yg adakah aku layak untuk menerima segulung sijil..
atau hanya sekadar seronok2 di kampus ini...
atau just untuk menunjuk2 kepada org yang aku masuk universiti..
kalo mcm tu baik tak payah belajar ar..egoistik namanya tu..
baik duk kt umah je...tak abih duit mak bapak...
masih banyak lagi kerja yang perlu disiapkan..
dalam masa 3 minggu ini mmbuatkan aku kembali jadi giler...
kepala otak dah mcm nk pecah pikirkan benda2 ini..
minda dah letih untuk berfikir..
jiwa sudah menjadi kacau bilau...
dan hati dah berdentap dengan kencang memikirkan nasib di final nnti..
harap dapat membuatnya dengan baik..

sekian..lain kali plak tulis nota..
ini untuk hari ini..esok2 la plak..

0 comments:

Catat Ulasan