taip2 skit..

17 Februari 2010
da agak lama aku tidak menaip untuk diri aku sendiri..

walaupun blog ni update juga,tpi hanya artikel2 untuk kesedaran bersama

tapi tidak pula berkenaan diriku yg bangang ini..

ok...aku start ngan ucapan..

selamat tahun baru cina kepada semua kaum cina..

moga tahun harimau ini memberikan keriangan berganda kepada mereka...

dan orang cina juga sering berkata bahawa mereka berharap rezeki mereka makin bertambah..

aku juga mengharapkan begitu..aku juga manusia...

kita juga perlu mendoakan diri orang lain juga

kerna mungkin suatu hari nanti mereka juga akan membantu kita..siapa tahu???

kembali kepada isu skrang..terlalu banyak isu2 yang panas untuk dikupaskan..

pertamanya aku ingin mengupas berkenaan kes bayi..aku mengutuk keras kepada pasangan yang membuang bayi sehingga bayi tersebut dihurung oleh semut dan telah meninggal dunia dan yang paling kejam adalah terdapat satu pasangan ini membakar bayi tersebut di dalam tong sampah..ini dinamakan pasangan yang berhatikan syaitan berperangai binatang..tergamak mereka membakar bayi tersebut..tapi harus diingat,diakhirat nnti mereka2 yang membuang bayi ini akan dicari balik oleh bayi2 tersebut dan akan mendapat seksaan yang keras oleh Allah S.W.T..kene ingatlah bahawa bayi yang dilahirkan itu adalah anugerah Allah S.W.T walaupun mungkin bayi tersebut adalah bayi luar nikah yang dilahirkan selepas melakukan hubungan yang tiada pertalian lagi..tapi Allah S.W.T ini Maha Bijaksana kerna Allah memberikan bayi tersebut mungkin ada hikmahnya..kita tidak tahu kenapa Allah memberi juga bayi tersebut..??Allah boleh saja untuk tidak menghamilkan perempuan tersebut tetapi Allah ni pintar dalam memberikan sesuatu untuk dinikmati oleh hambaNya..tetapi hambaNya itu tidak mensyukuri nikmat yang diberikan itu..mungkin dengan lahirnya bayi tersebut akan memberikan kesedaran kepada mereka untuk balik semula ke jalan Allah kerana itu semua kuasa Allah yang mampu untuk menjadikan Iman manusia menunggani nafsu serakah...itulah kuasa Allah yang boleh membuatkan manusia itu sedar dengan apa yang telah mereka lakukan..kita hanya mampu untuk berdoa supaya si polan itu akan kembali ke jalan yang benar..

itu dahulu isu yang aku ingin kupas...
ada beberapa isu yang aku ingin kupas tapi ingin mengumpul data terlebih dahulu..
takut2 akan ada percanggahan data yang akan menyusahkan aku di kemudian hari..
salam..

0 comments:

Catat Ulasan