matahari,matahati,mata

04 Februari 2010
salam diucapkan..
sekembalinya ke laman blog yang sungguh kotor ini adalah untuk memberikan sedikit posting berkenaan diri ini yg tersangat hina..terlalu banyak masalah yang aku hadapi dalam masa seminggu ini...dengan tugasan semester akhir yang menjadi semakin rumit dan juga pertambahan assignment membuatkan aku terasa macam nk giler..but aku cuba untuk mempertahankan diri ini supaya mampu untuk berdiri dengan baik...

keadaan cuaca di sungai petani,kedah yang tersangat panas membuatkan aku menjadi semakin tidak keruan dngan keadaan sebegini..bukan tidak suka dengan keadaan panas,mmg kita kene bersyukur dengan kepanasan yang diterima kerana kepanasan didunia ini tidak sama dengan kepanasan di akhirat..tp aku tidak dapat menahan kepanasan ini kerana antibodi yang lemah dan juga pengurangan air dalam badan dek kerana kepanasan tersebut..tetapi aku tidak merungut dengan melampau walau aku akui ada juga aku merungut dengan kepanasan ini,dah nama pun manusia,,msti ar ada yg tidak puas dengan apa yg ada..kita bukan maksum..yg tidak berbuat siklap..

pergerakan kerja2 grafik aku yang terlalu slow..membuatkan aku ketinggalan dihadapan rakan2 aku yang sudah jauh kedepan,syahmi dengan stressnya yang sudah sampai ketahap yang membuatkan aku cemburu dnganya..izzat n farhat juga sedang mendahului aku didepan walaupun tidak berapa jauh..tp still ketinggalan..tidak lupa juga kepada lin,anna,atin,sara n yanie yang juga sudah boleh dikategorikan hampir sampai ke tahap kepuasan melampau...

tetapi aku tidak merasa terlalu cuak dengan keadaan ini kerana aku telah berikrar dlm hati untuk cuba mengejar mereka2 ini dengan seberapa pantas..dan aku sedari yang aku bukan seorang pelajar yang sngt bagus...hanya ditahap yg boleh dibanggakan oleh monyet2 di hutan amazon..begitulah perumpaann kepada diri aku ini..
mmg diakui aku sngt pemalas...terlalu malas untuk melakukan tugasan2 yg diberikan..tidak buat dngn baik apa yng ada didepan mata..kemalasan yang terlampau ni lah yang menyebabkan aku ketinggalan agak jauh dan jauh dan jauh dan jauh..

woke up la hafeez..mu tu dah tua..nk belajar mcm ni baik tk payah ar..buang beras je...tkde makna mu blajar kalu tk perform betul2..rugi dan sia2 je duk kat sini hampir 3tahun...ni da sem last..cuba ar mu berubah untuk kepentingan mu sendiri...bila lagi mu nok bangga dengan kerja2 mu sendiri...kalu bukan skrang..jgn mimpi ar nk masuk degree kalu mcm ni punya perangai..dan sememangnya aku tidak mau masuk degree lagi kerana mau memberi peluang kepada adik2 aku untuk belajar...aku nk kerja dulu bila da habis belajr nnti..bila da rasa nk belajar baru aku smbung..

sesi mencatat dairi online ini sudah smpai ke penghujung..
esok2 bila ada bnda baru..baru aku postkan..
ok adios..salam..

0 comments:

Catat Ulasan