Wanita graphic UiTM Kedah

10 Mei 2010
ya...inilah pula post berkenaan kaum hawa yang selama ini bersama dengan aku dalam susah atau senang,dalam duka atau suka..mereka ini adalah aku anggap sebagai bunga2 yang sedang mekar ditepian kolam dan menunggu dipetik oleh mana2 manusia yang menginginkannya kerana mereka semua ini adalah kelompok wanita yang telah matang dan mampu untuk memberikan satu satisfaction kepada sesiapa yang mengambilnya..
aku mulai dengan:

1.Anna Abiza

- Aunty Anna’s....ini dia sorang yang cukup menyenangkan,memang kene dengan namanya Farhana,Yang Mengembirakan..kau sememangnya membuatkan aku gembira melihat kau..dengan senyuman kau tuh telah meruntun hati ini..tapi jgn salah anggap..kerana ia bersifat pandangan biasa saje..kau juga bnyk membantu aku dikala aku menghadapi masalah yg aku rasa tidak mampu handle...dan juga game kejar2 di dalam studio itu aku akan ingt smpai bila2 kerana itula kali pertama aku main kejar2 dengn pompuan..hehehe...satu pesan aku..jika kau telah tekadkan apa yang kau mahukan..teruskan saje niat kau itu kerana ia sebenarnya telah memberikan satu janjian baru kepada hidup kau...cari la janjian itu kerana jika kau da jumpa ia..kau akan berjaya...go find it!!..also thnks for everything



2.Sarah Mohd

- Iman,aromaterapi yang menyegarkan...hahaha...sorang wanita yang sudah cukup matang berbanding wanita2 lain dalam kelas...yg lain pon matang juga,Cuma dia ni lagi matang..faham2 saje la..hahaha..dengan sifat pemalunya yang cukup tinggi membuatkan orang lain merasa malu2 juga,tetapi disebalik sifat pemalunya itu tersimpan satu impian yang besar..impian yang ingin dia gapai..kau cubala gapai apa yang kau inginkan itu kerana bila kau da dapat..dan pesan aku pada kau...kau sambung la belajar di peringkat ijazah pula kerana diploma sekrang ni nilainya kurang..aku tau kau sudah matang,jgn difikirkan sangt umur itu..kerana umur bukan penentu masa depan kau..kau sendiri yang akan merancang dan Allah akan menentukan apa yg kau rancang itu....jika kau fikir nk kawen..kau boleh kawen time belajar..kerana sejarah membuktikan bahawa kawen juga mampu memberikan diri mereka kecermelangan yg diingini...chaiyok2!!!..n terima kasih atas segalanya..


3.Ilyani Ismalia

- Gizmo...bak satu....hahaha..ni dia sorang student yang boleh aku kategorikan cukup baik kerana mampu menyelesaikan masalah dengan baik,dengan infrastruktur hidup yang baik,dan frasana yang mencukupi,dia telah mencapai satu tahap yang dia inginkan..kepada kau yanee,buktikan kepada orang ramai yang kau bukannya bergantung kpada orang lain dalam menyelesaikan masalah..berikan kepada mereka satu pukulan hikmah yang akan memberikan satu pandangan yang baik terhadap kau...sejarah lama usah lagi dikenang...cipta sejarah baru yang lebih gemilang..dan kau sememangnya ada bakat dalam grafik ini...Cuma cari ia dengan lebih mendalam...kerana ada sesetengah bakat kau masih terpendam dalam diri kau itu....try to find it!!!!...


4.Faten Abd.Majed

- Patches satuuuuu!!!!!...ogle all you want...hahaha..kau ni sememangnya kuat ye..mampu mengharungi segala masalah yang timbul dengan baik sekali..mampu untuk selesaikan ia dengan cara yang cukup berkesan..dan aku ingin mengatakan pada kau..berikan yang terbaik kepada hidup kau itu..dengan bakat speech yg ada pada kau itu..kau mmpu menjadi seorang pengajar yang baik..gantian kepada pengajar yang sudah mencapai tahap kematangan yng tinggi..go go animal cruelty!!!



5.Liana Muhiddin

- Chocofruit...mmg terbaek!!!....kau juga seorang yang baik dan mampu untuk memberikan suatu magic dalam design kau itu...dengan sifat yang ada pada kau itu..ia akan jadi satu pemangkin kepada permulaan kerjaya kau nnti..dan aku tahu kau mmg cukup baik untuk menjadi seorang designer yang baik..Cuma jaga tingkah laku,serta perangai yang baik..kau akan berjaya di suatu masa nanti..teruskan dahulu pembelajaran kau..kerana kau masih muda..dan masih banyak ilmu yang kau boleh cari...give the best shot!!!




6.Syazana Azlan

- Nakhoda!!!...the best food..hahaha..ini la sorang sahabat yang sentiasa blur dalam percakapan..tapi dalam blur2 kau ni..terdapat satu proses yang menjadikan kau hebat dari orang lain..tapi kau masih tidak menyedari bahawa diri kau itu telah menjadi satu tanda aras kpada orang lain untuk cuba mngikuti kau..kerana kau ada best designer...dengan bakat yg ada pada kau tuh..kau boleh pergi jauh..even ke luar negara..bakat semulajadi yg ada pada kau tu akan memberikan satu cabaran baru kepada designer di luar sana yg da ada..kerana apa yg ada pada diri kau ni..tidak ramai yang ada..Cuma kurangkan skit blur itu kerana ia nnti akan menganggu proses kehidupan kau nnti...kau boleh la!!!!



7.Nadhirah Lokman

- Mee Herba Nusantara...the show is up now...haha..sorang lagi wanita yang walaupun kadangkala tidak macam wanita,heheheh...tetapi dia ni adalah sorang wanita yang ckup2 kuat dan tabah sekali..sebb apa aku ckp mcm ni..kerana aku melihat diri kau ni adalah 2 org wanita berada dlm diri kau tu..kau ada satu aura yang kuat dlm diri kau tu..Cuma mungkin kau tidak perasan kerana ia masih lagi dalam proses pembenihan tidak lagi proses kelahiran..dan bila ia da lahir,aku pasti bahawa dalam 3-4 tahun lagi kau akan berubah menjadi seorang wanita yang sangat2 berjaya....cuba discover it!!!


8.Nadia Shrek

- Fruitvitamilk..sngt berkhasiat...haha..mcm mana nk ckp pasal kau ni ye..ermmm...kau sebenarnya ada satu bakat terpendam dalam diri kau tu..aku tk dapat nk kesan lagi..tetapi kau sememangnya ada bakat istimewa yang cukup bernilai jika kau dapat temuinya..kerana dengan bakat itu kau akan lebih menyerlah dalam hidup kau tu..dengan sifat kegentalan yg ada..kau sebenarnya mampu pergi jauh dari org lain...dan jangan nangis2 lagi...hahaha





9.Hasmidah

- Tekap Sultanah....best ever hand made kueh...hahaha..ni lg sorang..kau sebenarnya sama dengan shrek ni..mcm satu badan dua ati..lebih kurang mcm tu ar..sebab apa aku ckp macam tu...kau juga ada satu bakat yg kedua selain grafik kau tuh..Cuma kau tk discover lagi..slow2 la ye discover ia..kerana ia mampu memberikan kejayaan kepada kau kelak nnti...beat breast cancer!!..haha






10.Ieka Lokman

- ni last one,manja nama diberi..kerana dia ni mmg manja..tapi harus diingat dalam manja2 nya itu ada satu keganasan yang jika ia keluar,pasti letusan gunung semanggol yang dahsyat...tetapi dia ni baik..terlalu baik..kau mmg baik pon manja...tkde apa eh yg akan menganggu kau...permasalahan yang ada itu hanya ujian yang kau mmg boleh tanggung..mana mungkin Allah berikan kau ujian yang kau sendiri tidak mampu tanggung...dan sem depan kau buat dengan lebih baik lagi..its your last show at uitm..and aku nk kau buat lebih baik lagi dari kawan2 kau yang habis nih.....manja..kau boleh buat!!!!


Itulah dia sedikit sebanyak coretan berkenaan teman2 yang pernah berjuang bersama aku,walau ada teman2 yang masih lagi tidak habis..akan tetapi mereka juga telah memberikan satu persembahan yang sangat baik..dan aku harap kepada sahabat2 aku yang masih lagi tidak tamat..korang berikan satu tembakan padu kepada sahabat korang yang da habis..yang mana korang boleh buat lagi mantap dan baik daripada diorang..


Dan kepada shabat2 yang sudah menamatkan pengajian,korang sambungla kepringkat yang lebih tinggi lagi..kerana diploma masih tidak memberikan apa2 keuntungan kepada korang buat masa nih...carilah ilmu dengan sebanyak mungkin kerana korang masih muda dan cubalah menjadi perintis yang baik kepada junior2 yang berada di uitm kedah ini especially graphic department kerana korang adalah teras utama kepada mereka..


Terima kasih atas segala kenangan yang korang berikan kepada aku..kerana pengalaman yang diberikan itu sangat2 berharga dan aku hargainya..thanks for everything..you are the best ever friend i found..sempoiiiii!!!!!!

0 comments:

Catat Ulasan