KONFLIK...

18 Mac 2010
tajuk pada kali ini berkaitan dengan konflik..
dan ia sangat berkaitan dengan diri aku..
konflik yang sudah lama berada dlm diri aku ni...
satu konflik yang membuatkn aku terfikir2 siapakah diri aku ni..
aku masih lg mencari2 siapa sebenar aku..
aku ni akan menjadi apa bila dewasa nnti...
sudah lama ia bersarang...
sehingga pada satu masa mmbuatkan aku termenung...
kenapa aku disini...??kenapa aku menjadi sperti ini...
dan shingga pada satu ketika aku menjadi bingung..
sudah hampir 4 tahun benda ni ada dlm diri..
dan masih lg tidak dapat jawapan yg sejati..
jawapan yang betul2 membuatkan aku puas...
ya aku tau bahwa Tuhan tidak akan memberi
semua yg kepada kita sekelip mata..
Tuhan juga tidak memakbulkan segala kemahuan kita..
kerna itu aku terdampar di pinggiran telaga..
memikirkan nasib aku di alam dewasa nnti..
aku akan menjadi apa???
kerja apa??
mcm mana bentuk hidup aku????
hidup aku sekrang???
mcm biasa..bngun pg..n ke kelas...
pastu makan...buat keje skit...n then tido balik...
itu hanya rutin biasa dalam seharian aku..
sehinggakan aku sudah tidak terpikir lg benda tu..
da terlalu biasa dengan kehidupan..
jdi aku ingin mencari identiti baru..
identiti yang memberikan aku kepuasan dalam hidup..
identiti yang mampu untuk membahagiakan aku..
identiti yg cukup untuk membuatkan org lain happy..
jadi untuk mencari identiti tersebut....
akan memakan masa yg lama..
kerna proses penyesuaian identiti memerlukan masa..
jika silap langkah akan memberikan kesakitan kepada aku..
jadi sesiapa yg boleh menolong aku..
dalam mencari identiti aku yg sebenar..
dipersilakan kerna aku sudah makin buntu dengan benda ini..
aku sudah makin stress dengan perkara ini..
walaupun kecil tp membuatkan aku naik gila..
sekian saje untuk hari ini..
da makin stress aku tulis benda ni..
adios..

0 comments:

Catat Ulasan