wabak,research....

30 November 2009
sudah agak lama tidak update blog ini...
maklumlah rumah aku takde intenet..
hnya bergantung pada cc saje untuk update apa2..
untuk hari ni ak ingin berbicara tentang wabak yg ada dikg n negeri aku..
pada tahun ini wabak ini kembali menyerang secara mendadak di trg..
sudah agak lama wabak ini tidak menyerang terengganu...
wabak taun yg menyerang skrg ni smkin hebat..
dengan 2 jenis taun yg mengganas..
satu dr ais yg tidak menggunakan air yg dimasak...
dan satu lagi dripada ikan yang tercemar..
dan isi ikan ini kebanyakannya berada dalam keropok..
product yg paling famous ditrg ni...
maybe inilah dugaan yang Tuhan hendak bagi kepada kita..
skrg ni pun ramai manusia yg semakin hari lupa kepadaNya..
jadi Dia pun memberikan sedikit ujian untuk kembali menyedarkan manusia khasnya umat islam...dengan situasi skrg dicampur dengan keadaan hujan yang tidak menentu dan wabak penyakit yang semakin menular di mana..haruslah kita kmbali berfikir kenapa ia terjadi begini..dimanakah silapnya..renung2kan..

kembali kepada diriku..
aku telah pun start buat research untuk semester depan..
research untuk major projct..
satu benda yg paling aku bosan untuk membuatnya..
kerana perlu mencari dan membaca untuk mengambil isi2 yg penting..
cukup malas aku nk buat benda ni..
tp terpaksa buat juga kerana ia amat penting dlm permarkahan..
hmpir 10% sudah aku buat benda alah ni..
masih banyak lagi yg aku perlu buat...
aku memilih topic kemiskinan dan juga alam sekitar kerana ia kena dengan product aku.
product baju lukis tangan...aku dapati 2 topic ini amat sesuai untuk aku ketengahkan dalam penyelidikan aku..
tidak ku tahu reaksi lecturer nnti..
tapi aku cuba buat dulu..
dan aku akan cr topic yg lain lagi sbagai backup...
supaya dikemudian hari tidak ada masalah.....

sekian untk hari ni..
dilain hari pula penulisan terbaru...

0 comments:

Catat Ulasan