dia datang....

04 November 2009
tinggal dalam 4 hari lagi sebelum perjuangan selesai..
perjuangan untuk menentukan apakah aku layak...
layak untuk mendapat sebutir nikmat...
nikmat yang tidak terhingga..atau...
hanya kesengsaraan yang tidak berperi..
kesakitan yang berpanjangan...
masih banyak lagi yang aku perlu buat...
terlalu banyak!!!!

tetapi..aku masih lagi buat biasa..
walaupun masih banyak kerja yang perlu dibuat..
terus terang aku cakap...semester ni adalah yang paling best..
best sbb banyak tido dari buat kerja..
bnyk bermain dari melakukan projek universiti..
mmg best tido dan bermain..
tp kesannya adalah jangka panjang nnti..
apakah yang akan org cakap nnti..
apakah yg akan family ckp nnti..
setelah berjuta duit habis..
ini saja hasil yang dapat..
tidak brbaloi langsung..

tp ia mmg salah aku..
terlalu malas untuk membuat kerja..
terlalu lembab untuk berkerja..
terlalu leka dengan keduniaan yang sementara..
terlalu lalai dalam menjalankan tugas..
terlalu sambil lewa dalam berkerja..
aku dah berjanji dngn diriku untuk semster ini..
akan aku buat yang habis baik..
tapi inikah hasil yang aku dapat..
mmg cukup mengecewakan diri aku sendiri..salah siapa??
salah diri aku juga..
tp aku tk tahu kenapa jadi mcm ni...
masih menghitung apa masalah aku ni..
setiap sem dah berjanji..tp tak tertunai juga..
aku perlu mencari lubang yang membuatkan aku terhumban..
terhumban ke lembah yang penuh dengan masalah..
akan aku cuba menyelesaikan masalah aku ini..
walaupun aku tahu mmg aku tidak akan dapat menyelesaikan semua masalah..
everything in this world have their problem..
so,we can' solve that in easy way and in one time..

stkt ni saje coretan permasalahan untuk hari ini..
selepas ni kupasan ttg Dr.Asri plak..bekas mufti perlis..
lihat apa kupasan yang ingin aku buat..

0 comments:

Catat Ulasan