new entry...

23 Disember 2009
tinggal lagi sminggu lebih...
untuk kembali menempuh cabaran hidup..
cabaran yang mematangkan fikiran...
kehidupan seorang pelajar yang penuh liku dan dugaan..
sekembalinya ke universiti nanti..
aku ingin membuat satu perubahan..
yang mana ia kene dengan bulan ini..
iaitu maal hijrah..
bulan pertama dalam kalendar hijriah..

penghijrahan pertama yg aku ingin buat adalah..
berpindah ke kelas baru..
sudah hmpr 2 tahun aku berada di kelas sama..
jadi aku ingin merasai suasana di kelas baru pula..
tidak ada agenda apa2 yang tersembunyi..
cuma inginkan cabaran serta suasana yang baru..

tinggal lagi 1 sem aku di kedah..
terlalu banyak dugaan yg aku tempuhi..
cukup sukar bagiku untuk mengingagti kembali apa yang berlaku..
dengan kemalasan melampau yg sering melanda diri..
serta kegusaran dan kelemahan diri menguasai diri ini..
tetapi aku kuatkan juga diri ini untuk belajar..
ikut hati da lama aku ingin berenti belajar..
tp fikirkan masa depan aku..
aku gagahi jua diri ini untuk belajar...

malas sbnrnya nk tulis panjang2..
takda apa2 pun kalo tulis pnjang2 ni..
stkat ni saje untuk hari ini..
esok2 berjumpa lagi..
salam...

0 comments:

Catat Ulasan